Mar 17, 2012

breakfast today

assalamualaikum...
hey semua :) , selamat pagi. dah bangun ke belum tuu ?
cuti sekolah neh mesti berat nak bangun awal-awal neh. haish.
okey. harineh kite nak share resipi.
daripada chef nurul ain nadiah and zarina che man. 
hewhew :3
korang semua dah makan belom ? kalau belum , jum tiru resipi neh.
spagethi goreng
k, kita mulakan dengan  BISMILLAH.
jum masak !

 1st
sediakan ini ye.
spagethi 
ayam
kentang 
bawang besar dengan bawang putih yang dihiris halus
carot dengan brokoli (terpulang pada anda)
and last sediakan sos untuk spagethi (perasa cendawan)
okay, lepas tu panaskan ,letak air taw. nak rendamkan spagethi kite neh bagi kembang
 
 
panaskan sampailah spagethi tu kembang sangat-sangat. hewhew.
okey ?
mcam laksa la pulak. hewhew.

2nd
lepas tu kita panaskan minyak
kita nak masak sup untuk spagethi ye
lepas tu , masukkan bahan-bahan tadi tu taw. yang first masukkan bawang
pastu, masuk ayam :)
kentang :) dan masukkan sos yang tadi 
dan yang LAST sekali masukkan sayur.
TADAAA!
dah siap dah pun. dah boleh makan.
korang nak ? masak lah :)
senang je.

breakfast yang kedua pulak 
roti bakar plus MADU. nyum nyum!
selamat menjamu selera ye. :)
kalau di rumah memang boleh makan macam neh. kalau di asrama. umm, tadenyaa. 
hewhew
gunakan masa anda ye.
selamat mencuba.
thanks reader! :)


No comments:

Post a Comment

Copyright © AIENNADEA STORYLIFE Designed by azhafizah.com