Apr 26, 2011

tak jadik buat IC jadik pi tempat lain.

heyaw. selamat pagi semua. neh cter pasal semlm. sorry tak updated. no mood semalam. kesedihan melanda diri ini. hrm, forget about that. so. cternya cmneh ha. kteowg kuar jejalan. tak jadek cek nk pi buad IC. dah lah semua dah nomey2 dah. sampai2 ja sana enauncement *perhatian, sesiapa nk buat mycard tergendala buad masa neh. ADUHH! saket hati gilaaa! sampai2 ja then naek tangga lagi kot dgn semua pakai high heel neh. arghh. tensen. then pa lagi. *weh jum kita pi cs. HAHA. gila lah weh. semua pakat2 pi cs pakai BAJU KURUNG. haha. so k so k. tak jadek masalah. pi sana suma pakat tgok. mcm lawak je. alahai.
then aq kan baru join ng group depa neh. teqa nk besa kan. aduh mcm kelakar ja. hm , depa suka snap. tambah2 adek kak dayah ng membe dye tuh. org pnggel * sis YUMI ok. haha.
neh lah yg kami pakat2 snap mcm MODEL neh. *model lah sgt. haha, depan POPULAR bole jadek.
center square (:
neh aiennadea. kteowg tgah mkn time neh. sampai2 je teruih pi mkn, suma pakat lapaq
tesco (:

kat sini kami pi kat kedai jam ja. sis yumi yg beli jam.kteowg just jejalan. :D *xbeli pape kot. last pon kami beli icecream neh ha. tuh kat tesco lah. jum kita pi tgok minah2 REMPIT SEJATI haha. neh kami ontheway umah aiennadea :D

neh kat trafic light. haha. pi posing sat. sempat lagi kan? eleh3.. :)
SEKIAN (:

Apr 25, 2011

untuk kaum HAWA



AWAS UNTUK KAUM HAWA. BERHATI2 LAH KITA UTK ZAMAN SEKARANG NEH.
Satu lagi pembacaan saya yang membuatkan saya tersentak. SMS ini memang sengaja ditulis dengan penulisan seorang lelaki. Ceritanya memperlihatkan bagaimana seorang muslimat di'rosak' dengan mudah hanya dengan kata-kata manis! Wahai sahabat-sahabatku... Moga Allah peliharamu daripada semua ini...   ******************************

******************************
1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…   
2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…   
3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..  

4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too.. 
5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?     
6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..   
7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..   
8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!    
9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... 
10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..   
11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..   
12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..   
13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..                                  
14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..   
15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…   
16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..   
17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...   

18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .   19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?   SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...   ******************************
******************************
**** 
20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..   21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..   22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!     
23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..   
24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..   
25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!   
26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...   
27.(terputus hubungan) - wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran.. - si lelaki mencari mangsa baru.. - dan kejadian terus berulang..  
ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA INI...      
AWAS! UNTUK KAUM HAWA!!!
SEKIAN (:


Apr 24, 2011

hanya yang mencintai


1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang pen...ting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.

15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’

16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.

17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.

20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.

21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.

23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

SEKIAN (:

Apr 20, 2011

hoooooooooray!

yesyesyes! 

exam dah habeh
dah habeh semester dua
cuticuti
praktikal
the end of semester 2 :) 
now, ontheway semester 3.

hehe. tapi............................. i dpt kem lah ngek. hadoi. kem bina jati diri pea tah. so, terpaksa pegy lah. cuz kalu tak pegyy nanti nk amek LESEN JURURAWAT MALAYSIA.
nanti susah lah cek nk dpt nurse neh. so kne lah pegy. hehe. tapi naseblah cek dapt awai. aduh. pasneh cek itam melegam lah.tak lawa lah cek naty... huhu. tadaak owg bekenan kat cek dah. sobsobsob ;(
hmm, kami engt tanak pi. engat cuti neh leh jumpa ng dye. tpi sygnya dye ade exam lak. so tadak sesapa lah yg nk kuaq ng kami. hm , kami sedeh lah.
alolooo. :( :( :(

sedeh kot. dye balek 28/4 neh darik jb ke kedah. tpi aq balek 28/4 gak dari kedah ke kelantan. hrmm, sumpah sedeh gilaa.
tpi tak pe lah. GUD LUCK eayh ahmad shahir bin shahrin. hm , sye hanya dpt doakan je lah eah. so study jgn smpai gila nuh. haha. syg biy! study smart (:
so kteowg leh jumpa pas abeh praktikal la yea. hm , tunggu je lah dlm sebulan. simpan lah rindu lelama kit. tak best kalu jumpa selalu. kann ? hehe

so, sekarang i tgah holiday. darik 20/4-28/4 yea. hm, sedeh sgt cuti sat ja. membe cuti smpai 2/5. hm jeles!
anyway. sesapa nk 
lepaking ke
belanja aq shoping ke
hang out ke
karoeke ke
wayang ke
hehe jumjum. tpi kami tadak det lah. haha. lagipun busan duk kat umah neh. suma pakat2 pi kolah. 
kesimpulanya. my final exam is the END (:



tengs reading.

Apr 14, 2011

ARTIKEL tentang ayah (:

--------AYAH--------♥
--------AYAH--------♥ Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita?
Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw seba...ik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?
Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.?? Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga.
Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..
Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..
Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga..
Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..
Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya".. Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita.. (sebarkan jika kita sayang kepada ayah kita) Ɩ♥ѵӗ U ayah 



Apr 13, 2011

saya tak bersedia lagi lah. mcm mne neh ? hrmm

awk... saya tak besedia lagi lah. nak betunang ng you. sorry taw. i still study lah dear. hm , tunggu lah 5tahun lagi ye. sye takan tinggal you lah. dunt worry dear. hey! tukar topik lak. merapu je kan cik aiennadea neh. tak habeh2 pikir sal tuhh. dah2. neh tajuk laen lah. okey kanak2. ary neh tajuk kite SAYA TAK BERSEDIA NAK FINAL EXAM! waaaaaaaaaaaa! MySpace , awak...ouh awak. tolong saya nehh. mcm mne eah nk study utk 3hari lagi??????MySpace kerunsingan sekarang neh ha. dah lah 6subjek! esh3..aiennadea neh. bila maw insaf taktaw! arghhhhhhh!. hm , subjek aq dah lah yg gila2 punya. hm ,
1- ANATOMY & FISIOLOGY
2- SOSIOLOGY &ANTROPOLOGY
3- NSL *LUNG
4- MIKROBIOLOGY
5- KEJURURAWATAN
then
6- NSV *HEART

susahkan kalau belajar neh. hm , nk amek cost lain mama cakap * alaa.semua cost susah lah. mne de senang. hadoihh. mcm mne lah nk struggle eah.?? helphelp. haha. kasi tips boleh ka?MySpacesye nk pandai jugak. hm, kawan2 semua! doakan sye ye.
doa utk si nurul ain nadiah neh ye. :) ,  ya allah. tolong lah nurul ain nadiah neh mudah jawab examnya. then kuatkan lah ingatanya,  aminn.  
syang awk semua comelMySpace 
neh semester dua kene struggle gila lah weh. kalu tak dapt pointer elok habehla pointer aq semester 3 neh weh. hm , DOWN teruih!. hm tpi aq mintak2 tak. hm , takut lah jugak. aduhhh. tapi tak pe lah . kene redha je walaupun kita dah usaha kan ? hm, so, mama selalu cakap *bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian.
teringat kata2 mama lak. TAPI, mama ckap. * kaklong !jgn duk online sangat nuh.pi study.bila mama call lah.MySpace hehe. okey mama. kaklong just nk update blog je neh. heehee.MySpace hm , kaklong nk pi sambung study lah neh mama. hee. okey lah kawan2. doakan sye ye. untuk final semester DUA neh ya.MySpace
sya nak mcm neh
MySpaceMySpaceMySpace
sekian :)

tukar telepon , hrmm

cuba teka. neh nfon sapa ? 

neh bukan tajuk cter nfon BARU okey?
saya tak kaya lah . he.

hm , okey. cter nye cmneh. um, kteowg tukar nfon. sebab? tah la. tetiba ja tukar nfon. HAHA. mcm lawak lak . *tapi tak lawak pun. poyo je aiennadea neh kan ? eww. hm , ahmad shahir ah neh. ngade2 nak tukar lak dah. hm , terpakse lah. * eah2, tade lah ahmad shahir. :) hee. hm , sukaaaaaa gila tukar2 nfon neh. urgh. tpi nfon dye tak kaler pink!. hm , kteowg nfon biasa je. tak kaya mcm orang len. ada dua tiga empat enam nfon. sume ada WIFI lah. yg terbaru neh *blackberry. hm, teringin tuh teringin. tapi kami tak kesampaian nak beli mende tuh. hadoi. tape lah. just guna my lappy je dah ckup. neh pon mama yg belikan. kan mama ? muachs! lebiuu. *ayat lepaih habeh call mama. hrmm, sebut pasal mama neh rasa rindu lak. lame tak balik neh. mcm mne lah sane kan? then rindukan nfon aq neh. yg kaler PINK tuh ha. ahmadshahir yang bawah tuh ha. nokia kaler MERAH. dye suh tukar. dye pakai nfon aq yg PINK neh ha. haha. membe2 suma tanya *weh, takan lah ahmadshahir kau pakai nfon kau kaler PINK tuh ha. haha. WHATS? hehe.jambu kott. hehe. waaa! cek windue nfon cek. dah la nk upload gamba nurse tuh. haihh. tapi tape lah. dah tukar dah neh. 3hari dah. hm , nak tunggu nfon tuh time balik neh lah pulak. hadoihh. tapi tape lah. bab kata pepatah owg putih lah kan. *sharing is caring. HAHA. betul tuh kan? ngehngeh .
SEKIAN CERITA DARI aienndea (:

Apr 11, 2011

Saya tak nak 'hot' di dunia sebab takut 'hot' di akhirat

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai murka Allah ada di situ. Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milikmu seorang. Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati. Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan. Bagaimana akan kujawab di hadapan Allah kelak andai ditanya? Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi?

Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki dan menghias peribadiku kerana itulah yang dituntut oleh Allah. Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik? Tidak kunafikan sebagai wanita, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu kerana ia semata-mata untukmu. Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang tulen.

Diriku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat lelaki-lelaki berhidung belang ingin mendekati diriku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi mereka tetap tidak berputus asa. Aku merasa seolah-olah kehidupanku yang tenang ini telah dirampas dariku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristighfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diriku dari kejahatan. Kehadiran mereka membuatku banyak memikirkan tentang dirimu. Kau kurasakan seolah-olah wujud bersamaku. Di mana saja aku berada, akal sadarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki-lelaki yang menggodaku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hatiku yang mengatakan lelaki penggoda itu bukan teman hidupku kelak.

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita yang lain, dilamar lelaki yang bakal memimpinku ke arah tujuan yang satu. Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu ‘Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu kerana kita masih tidak mempunyai hak untuk membuat begitu. Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.

Permintaanku tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu pada mencari redha Illahi. Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuanganmu. Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, mengulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu. Akan kukeringkan darah dari lukamu dengan tanganku sendiri. Itu impianku. Aku pasti berendam airmata, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu hanya kepadaku semata-mata.

Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu kerana dengan mencintai Allah, kau akan mencintaiku kerana-Nya. Cinta itu lebih abadi daripada cinta biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga. Seorang gadis yang membiarkan dirinya dikerumuni, didekati, diakrabi oleh lelaki yang bukan muhrimnya, cukuplah dengan itu hilang harga dirinya di hadapan Allah. Di hadapan Allah. Di hadapan Allah.

Yang dicari walau bukan putera raja, biarlah putera Agama. Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata. Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat rohani dan hati. Yang diharap, bukan berapinya jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat. Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana diri ini serikandi dengan silam yang penuh luka. Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia. Dan yang akan terjadi, andai sama ataupun tidak dengan kehendak hati, Insya Allah ku redha kemahuan pilihan Illahi…

Wahai wanita, ku ingatkan diriku dan dirimu, peliharalah diri dan jagalah kesucian… Semoga redha Allah akan sentiasa mengiringi dan memberkati perjalanan hidup ini. Amin.

Apr 10, 2011

08/04 what 10MONTHS ??

ya allah ! 10BULAN ? WHATS ?? im pregnant ? haha. no lah. my reliationship lahh. hehe. wahh. alhamdulilah. perhubungan aq dah masuk 10bulan 2hari at 10april. kire kann ? uhh. iloveyousomuch gedix. haha. syg my poyo tuh. walopun selalu gaduh.haha. pape pon still syg. uh. sorry babe. terlalu gedix. haha. memang cmneh. hm , syg kau lah ahmadshahir. tengs taw cuz sanggup TIPU beby kan? pape pon tipu tuh yg paling BEST. haha. suprisesuprise. :) hee. syg b. hm , dah jumpa rtuh pueh gila. haha. eh. nk cter neh ha.rtuh takdan nak citer. cuz lappy hantaq kat kawan caet neh ha. gy upgrade sikit lappy neh. kasi bek punyaa. :) . haha. pape pon ry neh baru je on9. aduh.taleh tinggai lansung lah katakan. mama sampai mara suh study. haishh.dah la OSCE isnin neh 11april11 .. OMG. hm , pape pon korang doakan kat aq lah eah supaya aq neh leh CEMERLANG dalam final neh. AMINN.leh la jadek nurse nk jge rakyat2 malaysia neh ha. haha. merapu lak dah cik aiennadea neh .lex wehh. jangan lah pi lagik. jum weh. ade cter bek punya neh. haha. sambungan supegirl with badman episod II . haha. aq buad filem sendirik. hehee. lawak jelah weh. hm , neh masa ary JUMAAT 08/04 . hm , best kot. kot lah bg aq. tapi taktaw lah pendapat korang neh ha. gambaq pon manyak aa gak.mcm lah kowang tak paham cek neh ha. haha. kann ? alaa. cmne eah nk cter? hm first cmneh.pepagi tuh aq gaduh ng dye. hm , maksud aq tacing2 lah. buad2 mcm tanak jumpa. EGO. saja ja juai mahal.padahal dlm hati neh *nk sgt jumpa dyeee3x! <3 <3 haha. lastly dye pon naek fadeup tanak jumpa aq. sedeh kot. dah la dya suh charge nfon dye gy satu neh ha. dye ckp if tak jumpa jage la eh nfon tuh. aloloooo. alahai. then, cek pa lagi. sedeh tahap gila lah. aduhhMySpace hm , padan lah muka aq neh. then aq keje on9 je lahh. dah ahmadshahir ckp tanak kuar. then lepaih dye solat jumaat. dlm kul4 camtuh la. dye anta text kat inbox facebook aq. dye ckp. *syg pi siap cepat2. so, aq pe lagi buad keras kepala. ckp  tak mandi gy, tpi sebenarnya dah mandi. sje je ego lebeh.MySpacehehe. sorry ahmadshahir. hehe. dah tahu kan perangai supegirl anda? hee. hm , pastu kann. dye smpai aq teruih turun bawahh. alahai. mcm princess lah lakk. esh *perasan lak dah. ups. pastu teruih nek keta sewa zulfariz. *membe dye okey. hm , depa cakap nk pi pantai. yeay!! pantai irama. :) , tapi dah penah pegi lah sebelum neh. saje buad perak.MySpacehehe. thenthen snap.MySpace
 
nehh. cedapp ouhh.

then, lastly. pegi tesco. cuz dye nk balek dahh. hmm , cedehh sesangatMySpace ouhh. tuhan je yg tahu. huhu. tapi takpe lah.aq anta dye kali neh. selalunya dye yg antaq aq. haha. tapi ........ haha. mcm2 kot cter dye. panjang sgt, hm , dak neh tetinggai bus lah weh. aduhhai. memang panjg sesangt. tpi lastly dye balek lah jugakMySpace. hm , alhamdulilah semuanya selamat. aq masuk kampus pon dlm 11.30p.m. whoooo. dah gtaw warden dah. naseb baek.hee, syang shahir <3
last. kteowg mkn kat tesco. sementara nk tunggu bus kan :) ,b belikan kek cokelat. haha. suap2. aww. :)tq syg cuz banyak sgt buad kejutan n melanja bb. ups. hehe. *aiennadea tgah kemiskinan sekrang neh. just yg  neh je lah story mory :). sekian sje. n tengs kepada pembaca sye tuh.ilebiusomuch *utk shahir je. haha
.MySpace muachxs3!!!!!
Copyright © AIENNADEA STORYLIFE Designed by azhafizah.com