Dec 26, 2012

rumah nenek.



assalamualaikum :)
hai semua. apa khabar ?
harineh pegi rumah nenek kite.
pegi mengecat rumah. nenek buat tandas baru.
sebab sekarang neh nenek sakit lutut.
and kaki nenek sakit bila nak jalan.
so, sebab  tu buat tandas baru. macam dalam hospital.
tandas yang leh duduk and ada pemegang.
doakan nenek kite cepat sembuh eah ?
AMIN.
rumah nenek: Alor Setar,Kedah je.
mama and abah orang Kedah jugak. 
tadak KL ke, Kelantan ke, Ganu ke.
kita orang pekat Kedah nah.
jangan main-main noh.
malam tu cek and famili pegi Pekan Rabu.
ada jual-jual barang macam Jalan Tar.
so, kebetulan time tengah memilih baju kat situ.
tetiba je ada orang mai peluk.
aish -.-'
tengok-tengok di belakang 
rupa-rupanya si Wani.
OHMY !
budak classmate fashion aku weh ! 
rindu gila :)
kemain lagi dia.
tapi tak berubah. sama ja dulu dan sekarang.
haritu penah la jugak jumpa dia. tapi dalam SKYPE je.
and now dapat jumpa facetoface.
setelah 3tahun tak jumpa.
rindu hang taw dak ?

NEXT DAY
mama dengan nenek bagitaw ada kenduri 
and nak pegi rumah pakteh.
sebelum kenduri pi merayap di Mydin jap.
kenduri dekat je dengan rumah nenek.
tema warna pengantin kaler Kuning Brown.
cantik jugak.
tak sempat nak ambil gamba.
kite dah siap :)
 ada nampak macam bilik pengantin tak belakang tu ?
HAHA! *perasan :)
kami :)
gigi besi adik doktor dah tukar kaler turqoise cerah.
bulan depan letak besi gigi besi bawah pulak.
jeles cek tak dapat pakai.
pegi kenduri dalam kul 1 petang.
ramai kot orang time-time neh kan.
makanan special orang Kedah taw.
Menu: ayaq asam (menu utama taw), ayam masak merah, 
sup daging, acar.
kek potong, dadih :)
alhamdulilah kenyang.
lepas habis makan and bersalaman dengan tuan rumah 
and terserempak dengan sepupu sepapat belah nenek.
macek: bila nurul mau kawen neh ? dah besar dah tengok nurul
cek: study tak habes lagi la macek
mama: muda lagi, study pun tak habes lagi
macek: orang la neh kawen awai2, jangan lupa panggil kalau ada kenduri
INSYALLAH :)
kalau ada jodoh ada ler kenduri ye.
ke rumah Pak Teh 
nak nengok Mr Adam sunat.
kesiannye.
baru darjah dua. okey la tu sunat.
tapi best kot. dapat duit banyakkkkk !
haha.
sapa pengalaman yang sunat tu sila cerita.
mesti dapat duit punya.
and dapat main dengan baby Alif Hazim :)
 tengok kemanjaan dia di situ.
ALOLOOO !
 main belon-belon pulak dia kan.
ada nampak macam seorang ibu dak ? 
hihi
*perasan -.-'
sekarang nenek duduk rumah PakTeh.
hantar nenek and nengok Mr Adam sunat..
pastu petang sikit tu balik :)
mama dengan abah dapat shopping.
HAHA!
NASI LEMAK ROYAL (abah)
dapat beli dua tudung di ARIANI :)
banyak betul tempat abah berhenti.
pening kot. 
dengan serabut serabai neh.
alahai -.-'
sampai Sg Petani dalam kul 9malam.
thanks reader !
kalau suka jangan segan-segan LIKE :)



1 comment:

Copyright © AIENNADEA STORYLIFE Designed by azhafizah.com