Aug 30, 2011

sebulan berpuasa raya pulak lah !

hey all. assalamualaikum semua!
yeaaay! rayaa! rayaaa!
ops. tetiba je. hehe. sorry.
taktaw nak mulakan dengan ape dah.
ok. dah TAMAT puasa sebulan. :D
yippie! then bila dah habeh puasa. raya lah pulak kan.
mesti suma pakat duk try baju baru kan kan ? then men mercun
urgh. bising gilar lah kat umah cek neh. bunyi mercun lah bagai.
esh. jgn duk men sgt mercun tuh. nanti pi sekolah dah tak cukup sifat. then berbalut pulak macm neh
 RAWWWR! hehe
so engt2 lah ye adek2. if nak maen sgt pon. adek2 pi lah beli mercun bawang tuh.
5kupang ja satu. k ? yg tuh paling2 selamat.
maen mercun neh ibarat kita duk kat palestin tuh . kene serang2 tuh.
dorang lagi lah kesian kan. hm , mcm kita sekarang neh. hadoyy. macm2 nak. mercun bola lah. papan lah.
so, tapayah la membazir ye adek2 :) simpan det raya tuh. k.
btw. SELAMAT HARI RAYA !
last puasa neh lah yg best kan. hehe. tapi rasa mcm sedeh je nak tinggal puasa neh ha.
dah turun 3kilo dah berat taw! hehe. sekrang dah 45kg .
tapi mcm gemux ja. dah nak dekat raya neh lak lagi lah nk menambah berat.
hey. korang korang ! dah beli baju raya kan ? umphh. mesti lawa kan ?
alaah. kami beli biase2 je. cuz nak sgt cepat. then kelam kabut. 
tah lah lawa ke dak. hehe. so, nanti korang tgok lah eh.
rtuh balek famili dtg amek kat KELANTANIES. sempat jugek lah shopping ng mama. 
adoyy. mama neh suka sgt corak bunga inggerih tuh. hm , mcm2. pastuh marah cek lak pesal bawak beg besar sgt. gagaga. aq lak yg kene. dah beli barang byk sesangat. 
actly, aq ada beli keronsang neh ! minat gilaaaa woi. haha.
mureh2 saja. 
lawa dak ? hehe. gila weh pi sana. keronsang berkelip2 ja.
so, hari neh 29/8 aq keluar buka puasa dengan DIA.
so bersedia untuk keluar ! kul 4ptg :)
hehe. lagipun tak jumpa DIA time raya neh weh. sedey doe.
adoy. so k lah. walaupun hari neh jap je jumpa. tuh pon dah bermakna.
ceyy. ayat. :p ,
first tuh kiteowang taktaw lansug nak pi membeli mana weh. so, adek aq neh suka sangat pi tesco baru tuh.

hm , pegi je lah. haha. tade pape yg menarik sgt lah. just biasa2 je lah.so pegi jap je lah.
then pegi bazar kat SP PLAZA. WAH! meriah siut. ramai gilar.
maseh bukak taw. road walk lagik.
si DIA neh nak sgt carik baju kemeja. haha tapi tak sempat.
alah. pakai jek baju yg oreng kasi tutt. pink+coklat. tahlah suka ke dak. beli last minute utk DIA.
then dapat jugek carik kasut adek neh ha.
then beli kopiah DIA .
eh eh. tunku abdul rahman. MERDEKA ! MERDEKA! haha.
bukan lah . ahmadshahir neh. kekeke. dah dpt kopiah yg tercarik2.
alolooo.

so jejalan jee kat sana. jumpa membe keja DIA.
aweks aweks.
haha. jalan smpai kaki tumbuh ketuat dah neh ha.
saket weh. adoy. silap pakai wedges . ape lah haih.
so , bukak puasa nk taw kat mana ?
ce korang teka.
................................................
tadaaa! NASI KANDAQ PELITA . lama cek tak makan. tingin ng DIA neh. lagipun tempat situ lah yang paling terdekat pon kan.
haha. tgok muka budak tuh. macm tak pueh hati je. -.- tapi mcm kelaparan pon ada.
sementara tunggu bebuka tuh, snap snap lah  haha.
cuba tgok. cek nak snap dia. dia pulak yg nak snap aq. adoyai -.-'
 so, makan kat sana sampai kenyang. :D
THEN,
time to go back home.
walaupun tak dapat raya sekali pon, just bebuka jek.
imy sayang.
THE END.
thankyou readers!

3 comments:

  1. seronoknyer...wish you forever kay...Salam aidilfitry..:P

    ReplyDelete
  2. MiZz fLoVeWiSh: haha. thankyou along :) thanks for reading belog. salam aidilfitri too.
    ahmadshahir: hehe.thankyou. selamat hari raya <3

    ReplyDelete

Copyright © AIENNADEA STORYLIFE Designed by azhafizah.com